Αρχική/Online Test Θεωρίας/Ταχύπλοα – Κεφάλαιο 4 Ταχύπλοα – Κεφάλαιο 4 ΤΑΧΥΠΛΟΑ - Κεφάλαιο 4 1 / 30 Ένα μηχανοκίνητο πλοίο άνω των 50m όταν ταξιδεύει κατά τη νύχτα πρέπει να επιδεικνύει: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και τον φανό της κορώνης. Δύο περίβλεπτους λευκούς φανούς, τους πλευρικούς φανούς και την φανό κορώνης. 2 / 30 Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με κυκλικά δίχτυα (γρι-γρι) και κινείται πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα: Ένα κόκκινο φανάρι ένα λευκό περίβλεπτο και σε κατακόρυφη γραμμή. Έναν κόκκινο φανό και ένα λευκό περίβλεπτο και σε κατακόρυφη γραμμή, πλευρικούς φανούς, φανό κορώνης. Έναν πράσινο και ένα λευκό περίβλεπτο φανό σε κατακόρυφη γραμμή. 3 / 30 Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο (μηχανότρατα) πρέπει να φέρει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα ενώ το μήκος του δεν ξεπερνά τα 50m και κινείται: Ένα κόκκινο και ένα λευκό περίβλεπτο φανό σε κατακόρυφη θέση. Ένα πράσινο και ένα λευκό περίβλεπτο φανό σε κατακόρυφη θέση, πλευρικούς φανούς, φανό Κορώνης Ένα πράσινο και ένα λευκό περίβλεπτο φανό σε κατακόρυφη θέση. 4 / 30 Φανός ρυμούλκησης είναι: Κίτρινο φανάρι 225 μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνεται ρυμούλκηση και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. Κίτρινο φανάρι 135 μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνεται ρυμούλκηση και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκούμενου. Κίτρινο φανάρι με τα ίδια χαρακτηριστικά με του φανού κορώνης, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού. 5 / 30 Ένα μηχανοκίνητο πλοίο που ρυμουλκεί τη νύχτα πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς: Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και τον φανό της κορώνης. Δύο φανούς περίβλεπτους και σε κατακόρυφη θέση, τους πλευρικούς φανούς και το φανό της κορώνης. Δυο εφίστιους φανούς σε κατακόρυφη θέση και εφόσον το έκταμα από την πρύμνη του ρυμουλκού, μέχρι και την πρύμνη του ρυμουλκούμενου, είναι πάνω από 200m, τρεις εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς, τον φανό της κορώνης και πάνω από το φανό κορώνης το φανό ρυμούλκησης. 6 / 30 Ρυμουλκούμενο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Έναν εφίστιο φανό, τους πλευρικούς φανούς και τον φανό κορώνης. Τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. 7 / 30 Ένα μηχανοκίνητο σκάφος μικρό κάτω 7 μέτρων και που η ταχύτητα του δεν υπερβαίνει τους 7 κόμβους, πρέπει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα: Τους πλευρικούς φανούς. Ένα λευκό περίβλεπτο φανό και αν είναι πρακτικά δυνατόν και τους πλευρικούς. Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. 8 / 30 Ένα ιστιοφόρο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα: Έναν εφίστιο φανό και τους πλευρικούς. Τους πλευρικούς φανούς. Τους πλευρικούς φανούς και το φανό κορώνης. 9 / 30 Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα: Ένα λευκό περίβλεπτο φανό σε κάθε περίπτωση. Δύο εφίστιους φανούς, έναν στην πλώρη και έναν στην πρύμνη όταν το μήκος του είναι πάνω από 50m. Έναν λευκό περίβλεπτο φανό στην πλώρη κι αν το μήκος του είναι πάνω από 50m και δεύτερο λευκό. 10 / 30 Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα: Δύο κόκκινους φανούς, ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή κι έναν εφίστιο. Δύο κόκκινους φανούς, ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή κι εφόσον παρασύρεται από κυματισμό και τους πλευρικούς. Δύο κόκκινους φανούς, ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή, και εφόσον παρασύρεται, τους πλευρικούς και το φανό κορώνης. 11 / 30 Προσαραγμένο πλοίο που το μήκος του είναι πάνω από 50m φέρει κατά τη νύχτα τους εξής φανούς: Δύο κόκκινους φανούς, ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή. Δύο κόκκινους φανούς, ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή, πλευρικούς φανούς και φανό κορώνης. Δύο κόκκινους φανούς, ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή και δύο λευκούς φανούς ορατούς σε όλο τον ορίζοντα, έναν στην πλώρη και έναν στην πρύμνη. 12 / 30 Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη διάρκεια της μέρας: Σε περίβλεπτο σημείο μία μαύρη σφαίρα. Σε περίβλεπτο σημείο της πλώρης μία μαύρη σφαίρα. Σε περίβλεπτο σημείο της πλώρης έναν μαύρο ρόμβο. 13 / 30 Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει κατά τη διάρκεια της μέρας να φέρει: Τρεις μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή και σε περίβλεπτη θέση. Δύο μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή και σε περίβλεπτη θέση. Δύο κόκκινους φανούς ορατούς σ' όλο τον ορίζοντα και σε κατακόρυφη γραμμή, 14 / 30 Ένα προσαραγμένο πλοίο οφείλει κατά τη διάρκεια της μέρας να φέρει: Τρεις μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. Τρεις μαύρους ρόμβους σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. Δύο μαύρες σφαίρες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή. 15 / 30 Αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο ή χωρίς οφείλει να επιδεικνύει κατά την ημέρα: Δύο μαύρους κώνους με τις κορυφές ενωμένες σε περίβλεπτο σημείο. Δύο μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή περίβλεπτες. Ένα μαύρο κώνο σε περίβλεπτη θέση. 16 / 30 Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της μέρας να φέρει: Ένα μαύρο ρόμβο σε κάθε περίπτωση. Ένα μαύρο ρόμβο σε περίβλεπτο σημείο μόνο όταν το μήκος του ρυμουλκού υπερβαίνει τα 200m. Ένα μαύρο ρόμβο σε περίβλεπτο σημείο μόνο όταν το μήκος του ρυμουλκού είναι κάτω από 200m. 17 / 30 Μακρός συριγμός είναι αυτός που διαρκεί: 3 δευτερόλεπτα περίπου. 4 δευτερόλεπτα περίπου. 4-6 δευτερόλεπτα περίπου. 18 / 30 Βραχύς συριγμός είναι αυτός που διαρκεί: 1 δευτερόλεπτα περίπου. 4-6 δευτερόλεπτα περίπου. 3 δευτερόλεπτα περίπου. 19 / 30 Ένας βραχύς συριγμός σημαίνει: Στρέφω δεξιά. Στρέφω αριστερά. Χειρίζω ανάποδα. 20 / 30 Τρεις βραχείς συριγμοί σημαίνουν: Χειρίζω ανάποδα. Στρέφω δεξιά. Εικάζω αμφιβολίες για τους χειρισμούς που κάνει άλλο πλοίο και περιμένω να εκδηλώσει τις προθέσεις του. 21 / 30 Πέντε βραχείς συριγμοί σημαίνουν: Χειρίζω ανάποδα. Στρέφω δεξιά. Εικάζω αμφιβολίες για τους χειρισμούς που κάνει άλλο πλοίο και περιμένω να εκδηλώσει τις προθέσεις του. 22 / 30 Το σήμα κινδύνου που εκπέμπεται από ραδιοτηλέφωνο ή το VHF αποτελείται από: Από τη λέξη S.O.S. Από το Ν.G. Από τη λέξη ΜΑΥ DΑΥ. 23 / 30 Η χρησιμοποίηση/πυροδότηση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου γίνεται: Για να δείξουμε ότι κάποιος από την παρέα γιορτάζει. Για να δείξουμε ότι πιάνουμε πολλά ψάρια στο σημείο που είμαστε. Μετά από ώριμη σκέψη και ορθή εκτίμηση της κατάστασης. 24 / 30 Τo καπνογόνο έχει χρώμα: Κίτρινο. Πράσινο. Πορτοκαλί. 25 / 30 Η χρήση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου και των καπνογόνων γίνεται από την: Υπήνεμη πλευρά του σκάφους. Προσήνεμη πλευρά του σκάφους. Πλώρη του σκάφους. 26 / 30 Αν κατά τη διάρκεια της νύχτας παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου συνεγείρουμε τα περιπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στην ξηρά: Χρησιμοποιώντας το καπνογόνο μας. Χρησιμοποιώντας τα βεγγαλικά. Ανάβοντας ένα κόκκινο φως. 27 / 30 Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάπoιo πρόβλημα τι κάνουμε: Αν είμαστε κοντά στην ακτή εγκαταλείπουμε το σκάφος βγαίνουμε κολυμπώντας. Δεν κάνουμε καμία ενέργεια. Χρησιμοποιούμε τα σήματα κινδύνου (καπνογόνα-βεγγαλικά) προκειμένου να συνεγείρουμε παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στην ξηρά ώστε να ειδοποιηθεί η λιμενική αρχή. 28 / 30 Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει: Να γνωρίζει μόνο τις διατάξεις του Διεθνή Κανονισμού Αποφυγής Σύγκρουσης (Δ.Κ.Α.Σ). Να γνωρίζει μόνο τους ειδικούς κανονισμούς. Να γνωρίζει τους διεθνείς κανονισμούς και τις διατάξεις τις ειδικές σε κάθε κράτος. 29 / 30 Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο, το μήκος του δεν υπερβαίνει τα 50m και κινείται κατά τη νύχτα, φέρει: Δύο φανούς ορατούς σε όλο τον ορίζοντα ο ανώτερος πράσινος, ο κατώτερος λευκός. Δύο φανούς ορατούς σε όλο τον ορίζοντα ο ανώτερος πράσινος, ο κατώτερος λευκός, πλευρικούς φανούς και φανό κορώνης. Εφίστιο, πλευρικούς και φανό κορώνης. 30 / 30 Όταν είμαστε με το σκάφος σε δίαυλο: Αγκυροβολούμε σε χώρο που δεν εμποδίζουμε άλλα σκάφη. Δεν αγκυροβολούμε ούτε εμποδίζουμε την κίνηση άλλων σκαφών. Αγκυροβολούμε και επιδεικνύουμε τα σχήματα αγκυρoβoλίας. Your score isThe average score is 81% 0% Επανεκκίνηση