Αρχική/Online Test Θεωρίας/Ταχύπλοα – Κεφάλαιο 3 Ταχύπλοα – Κεφάλαιο 3 ΤΑΧΥΠΛΟΑ - Κεφάλαιο 3 1 / 30 Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ) ισχύει: Στις περιοχές όλων των λιμένων της υδρογείου. Σε όλες τις θάλασσες και τα λιμάνια της Ελλάδας. Σε όλα τα μήκη και πλάτη της υδρογείου. 2 / 30 Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγής Συγκρούσεων στη θάλασσα(Δ.Κ.Α.Σ) έχει εφαρμογή: Σε όλα τα εμπορικά και επιβατικά πλοία. Σε όλα τα ναυταθλητικά πλοία και πολεμικά. Σε όλα τα πλοία χωρίς εξαίρεση. 3 / 30 Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ) εφαρμόζεται υποχρεωτικά: Σε όλη την Ελλάδα. Σε όλη την ανοικτή θάλασσα. Τόσο στην ανοικτή θάλασσα όσο και στα ύδατα που συγκοινωνούν με αυτήν. 4 / 30 Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει να γνωρίζει: Μόνο τις διατάξεις του Δ.Κ.Α.Σ που εφαρμόζονται στην χώρα του. Μόνο τους ειδικούς κανονισμούς που εφαρμόζονται σε όλα τα κράτη. Τις διατάξεις του Δ.Κ.Α.Σ και να τους εφαρμόζει καθώς και τους ειδικούς κανονισμούς που ισχύουν στη χώρα μας για την κίνηση των ταχυπλόων σκαφών. 5 / 30 Ο όρος μηχανοκίνητο πλοίο σημαίνει: Κάθε πλοίο που κινείται με τις μηχανές του. Κάθε πλοίο που κινείται με ιστία. Κανένα από τα παραπάνω. 6 / 30 Ο όρος ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει: Κάθε πλοίο που πλέει στην θάλασσα. Κάθε πλοίο πού προωθείται με πανιά αλλά στις μανούβρες χρησιμοποιεί και τις μηχανές του. Κάθε πλοίο που κινείται με ιστία (πανιά). 7 / 30 Ο όρος πλοία ασχολούμενα με την Αλιεία σημαίνει: Κάθε πλοίο που ψαρεύει. Κάθε πλοίο που ψαρεύει με δίχτυα, ορμιές, συρτή, γρίπο ή άλλη αλιευτική συσκευή η οποία περιορίζει την ικανότητα χειρισμών-ελιγμών του. Κάθε πλοίο που ψαρεύει επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά. 8 / 30 Ο όρος, εν πλω πλοίο σημαίνει ότι ένα πλοίο: Είναι αγκυροβολημένο ή προσαραγμένο ή προσδεμένο στην ακτή. Είναι αγκυροβολημένο στην ανοικτή θάλασσα. Δεν είναι αγκυροβολημένο ή προσαραγμένο ή προσδεμένο στην ακτή. 9 / 30 Ο όρος ακυβέρνητο πλοίο σημαίνει: Κάθε πλοίο που έχει βλάβη στις μηχανές του. Κάθε πλοίο το οποίο δεν μπορεί (λόγω βλάβης στη μηχανή ή στο τιμόνι) να χειριστεί με συνέπεια να μην μπορεί να απομακρυνθεί από την πορεία άλλου πλοίου. Κάθε πλοίο που η φύση της εργασίας του δεν του επιτρέπει να κάνει εύκολους χειρισμούς. 10 / 30 Ο όρος αγκυροβολημένο πλοίο σημαίνει: Όταν έχει προσδέσει στην ακτή. Όταν ένα πλοίο έχει ποντίσει (φουντάρει) στο βυθό την άγκυρα ή τις άγκυρές του και παραμένει ακίνητο. Όταν ένα πλοίο έχει προσαράξει. 11 / 30 Ο όρος προσαραγμένο πλοίο σημαίνει: Όταν ένα πλοίο από λάθος χειρισμό ή άλλη αιτία προσαράξει σε αβαθή νερά. Όταν ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο ή προσδεμένο. Όταν ένα πλοίο δεν είναι ακυβέρνητο. 12 / 30 Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει: Να τηρεί οπτική επιτήρηση του θαλάσσιου χώρου που πλέει. Να τηρεί οπτική και ακουστική επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου για να είναι σε θέση σε περίπτωση απειλούμενου κινδύνου να εκτιμήσει πλήρως την κατάσταση και τον κίνδυνο σύγκρουσης. Να τηρεί μόνο ακουστική επιτήρηση της θαλάσσιας περιοχής που κινείται. 13 / 30 Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει ανάλογα με τις συνθήκες της περίπτωσης: Να είναι κατανοητός. Να είναι αρκετά μεγάλος. Να είναι σαφής, σταθερός, ξεκάθαρος και να γίνεται έγκαιρα και σύμφωνα με τους κανόνες της Ναυτικής Τέχνης. 14 / 30 Αν ένα πλοίο πρέπει να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας: Θα τη διασχίσει προσεκτικά κατά γωνία 45 μοιρών ως προς την κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. Θα σφυρίξει και θα τη διασχίσει με ταχύτητα. Θα τη διασχίσει προσεκτικά και κατά ορθή γωνία (90 μοιρών) ως προς την κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. 15 / 30 Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει: Να ενημερώνει το καταφθανόμενο για τις προθέσεις του. Το καταφθανόμενο να αλλάζει πορεία σύμφωνα με τις προθέσεις του καταφθάνοντος. Το καταφθάνον να απομακρύνεται από την πορεία του καταφθανόμενου. 16 / 30 Όταν δύο μηχανοκίνητα συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης υποχρεούται: Κάθε πλοίο να στρίψει δεξιά ώστε να περάσει από την αριστερή πλευρά του άλλου. Κάθε πλοίο να στρίψει αριστερά. Να κρατήσουν και οι δύο την πορεία τους. 17 / 30 Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα διασταυρώνουν τις πορείες τους και υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης οφείλουν: Το πλοίο που βλέπει το άλλο από την δεξιά του πλευρά οφείλει να απομακρύνεται από την πορεία του άλλου, και να αποφεύγει vα περνά από την πλώρη του. Το πλοίο που βλέπει το άλλο από την αριστερή του πλευρά να απομακρύνεται από την πορεία του άλλου. Και τα δύο να κάνουν δεξιά. 18 / 30 Κάθε μηχανοκίνητο πλοίο οφείλει να απομακρύνεται: Από ιστιοφόρο. Από κάθε ακυβέρνητο, πλοίο περιορισμένης ικανότητας χειρισμών, αλιευτικό και ιστιοφόρο. Μόνο από ακυβέρνητο. 19 / 30 Κάθε ιστιοφόρο πλοίο θα απομακρύνεται από την πορεία: Ακυβέρνητου πλοίου, πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών, πλοίου ασχολουμένου με την αλιεία. Ακυβέρνητου πλοίου. Πλοίου ασχολουμένου με την αλιεία ακυβέρνητου πλοίου. 20 / 30 Πλοίο ασχολουμένου με την αλιεία θα απομακρύνεται από την πορεία: Ακυβέρνητου πλοίου, περιορισμένης ικανότητας χειρισμών. Πλοίου περιορισμένης ικανότητας χειρισμών, ιστιοφόρου, ακυβέρνητου. Ιστιοφόρου. 21 / 30 Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται ότι: Υπάρχει. Δεν είναι σίγουρος. Δεν υπάρχει. 22 / 30 Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται, για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι: Με μεγάλη ταχύτητα ώστε να γίνεται αντιληπτή από το άλλο πλοίο. Με μικρή ταχύτητα ώστε το άλλο πλοίο να προλάβει να αλλάξει πορεία. Αρκετά μεγάλη ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή από το άλλο πλοίο. 23 / 30 Σε κάθε περίπτωση που το πλοίο που υποχρεούται σύμφωνα με το Δ.Κ.Α.Σ να απομακρύνεται από άλλο πλοίο πρέπει: Να χειρίζει σιγά-σιγά και να τηρείται μακριά από αυτό. Να αναμένει την εκδήλωση των προθέσεων του άλλου πλοίου. Να χειρίζει έγκαιρα ώστε να τηρείται μακριά από αυτό. 24 / 30 Οι φανοί των πλοίων πρέπει να ανάβουν: Σε κάθε περίπτωση. Από τη δύση μέχρι την ανατολή του ηλίου καθώς και στις περιπτώσεις περιορισμένης ορατότητας κατά την διάρκεια της ημέρας. Μόνο κατά τη νύχτα. 25 / 30 Περίβλεπτος φανός είναι: Λευκός φανός 180 μοιρών. Κόκκινος φανός 360 μοιρών. Φανός ορατός από όλα τα σημεία του ορίζοντα (φωτίζει δηλ. τόξο 360 μοιρών) το χρώμα του εξαρτάται από την κατάσταση του πλοίου που θέλει να επισημάνει. 26 / 30 Ο εφίστιος φανός είναι: Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 135 μοιρών. Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου και φωτίζει τόξο του ορίζοντα 225 μοιρών τοποθετημένο έτσι ώστε να καλύπτει τομέα 112,50 μοιρών δεξιά και αριστερά της διαμήκους γραμμής (πρύμνης-πλώρης) του πλοίου. Λευκό φανάρι πάνω στον ιστό (άλμπουρο) του πλοίου που φωτίζει 360 μοίρες, ώστε να καλύπτει 180 μοίρες δεξιά και αριστερά της πλώρης. 27 / 30 Πλευρικοί φανοί είναι: Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά και ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 122,50 μοιρών. Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά καιένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 112,50 μοιρών Ένα πράσινο φανάρι στη δεξιά πλευρά και ένα κόκκινο στην αριστερή πλευρά του πλοίου καθένα από τα οποία φωτίζει τόξο του ορίζοντα 1800 μοιρών. 28 / 30 Φανός κορώνης είναι: Λευκός περίβλεπτος φανός στην πρύμνη του πλοίου Λευκός φανός 135 μοιρών τοποθετούμενος κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει 67,5 μοίρες στον ιστό του πλοίου. Λευκός φανός 135 μοιρών τοποθετούμενος κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει 67,5 μοίρες δεξιά και αριστερά της πρύμνης. 29 / 30 Ο αναλάμπων φανός χρησιμοποιείται: Από τα ταχύπλοα επιβατικά πλοία. Από όλα τα ταχύπλοα πλοία χωρίς εξαιρέσεις. Από τα επιβατικά πλοία και από τα ρυμουλκά πλοία. 30 / 30 Ένα μηχανοκίνητο πλοίο κάτω των 50m όταν ταξιδεύει κατά τη νύχτα πρέπει να επιδεικνύει: Έναν εφίστιο φανό, τους πλευρικούς φανούς και την κορώνη. Έναν περίβλεπτο φανό, τους πλευρικούς φανούς και την φανό της κορώνης. Δύο εφίστιους φανούς, τους πλευρικούς φανούς και τον φανό της κορώνης. Your score isThe average score is 90% 0% Επανεκκίνηση