Αρχική/Online Test Θεωρίας/Ταχύπλοα – Κεφάλαιο 1 Ταχύπλοα – Κεφάλαιο 1 ΤΑΧΥΠΛΟΑ - Κεφάλαιο 1 1 / 30 Το ναυτικό μίλι είναι μονάδα μέτρησης: Της απόστασης στη θάλασσα. Της ταχύτητας στη θάλασσα και αντιστοιχεί σε ένα διανυόμενο μίλι ανά ώρα. Της ταχύτητας και της απόστασης στη Θάλασσα. 2 / 30 Ένα ναυτικό μίλι στη θάλασσα ισούται: Με 1853m Με 1852m Με 1609m 3 / 30 Κόμβος είναι μονάδα μέτρησης: Της απόστασης στη θάλασσα. Της ταχύτητας στη θάλασσα και αντιστοιχεί σε ένα διανυόμενο μίλι ανά ώρα. Της ταχύτητας και της απόστασης στη Θάλασσα. 4 / 30 Βύθισμα είναι: Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως τον πυθμένα. Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι την τρόπιδα του σκάφους. Τα έξαλα του σκάφους. 5 / 30 Βάθος είναι: Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας έως τον πυθμένα. Η κατακόρυφη απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι την τρόπιδα του σκάφους. Κανένα από τα παραπάνω Α & Β. 6 / 30 Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι: Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς την κατεύθυνση πού φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους πού βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση όπου φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από την κατεύθυνση πού φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. 7 / 30 Προσήνεμη πλευρά (Σοφράνο) είναι: Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς την κατεύθυνση πού φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους πού βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση όπου φυσά ο άνεμος. Η πλευρά του σκάφους αντίθετα από την κατεύθυνση πού φυσά ο άνεμος και στην πλώρη. 8 / 30 Πορτολάνα είναι: Ναυτικός χάρτης μεγάλης κλίμακας που απεικονίζει μια μεγάλη θαλάσσια περιοχή. Απόσπασμα ναυτικού χάρτη υπό μεγάλη κλίμακα που απεικονίζει με μεγάλες λεπτομέρειες λιμένες όρμους και λιμενίσκους. Αποσπάσιμα ναυτικού χάρτη υπό μικρή κλίμακα. 9 / 30 Γεωγραφικές συντεταγμένες ενός σημείου είναι: Το γεωγραφικό πλάτος (φ). Το σημείο που έμεινε ακυβέρνητο το σκάφος μας. Το γεωγραφικό πλάτος (φ) και το γεωγραφικό μήκος (λ). 10 / 30 Κλίμακα πλάτους είναι: Η χαραγμένη στην πάνω και κάτω πλευρά του χάρτη κλίμακα. Η χαραγμένη στην αριστερή και δεξιά πλευρά του χάρτη κλίμακα. Κανένα από τα παραπάνω Α & Β. 11 / 30 Κλίμακα μήκους είναι: Η χαραγμένη στην πάνω και κάτω πλευρά του χάρτη κλίμακα. Η χαραγμένη στην αριστερή και δεξιά πλευρά του χάρτη κλίμακα. Κανένα από τα παραπάνω Α & Β. 12 / 30 Γεωγραφικό στίγμα είναι: Ο προσδιορισμός της πορείας ενός πλοίου για το σημείο προορισμού. Το σημείο πάνω στο ναυτικό χάρτη που βρίσκεται το σκάφος σε δεδομένη χρονική στιγμή και προσδιορίζεται από την τομή του παράλληλου του πλάτους και του μεσημβρινού του μήκους που διέρχονται από το σημείο αυτό. Η απόσταση που βρίσκεται το σκάφος από το λιμένα αναχώρησης. 13 / 30 Πού μετριέται η απόσταση: Μόνο στην κλίμακα πλάτους. Μόνο στην κλίμακα μήκους. Και στην κλίμακα πλάτους και μήκους. 14 / 30 Ο ναυτικός διαβήτης (Κουμπάσο) είναι: Όργανο με το οποίο χαράσσονται πορείες πάνω στο ναυτικό χάρτη. Όργανο μέτρησης της απόστασης πάνω στο ναυτικό χάρτη. Όργανο μέτρησης της ταχύτητας του σκάφους. 15 / 30 Γαρμπής είναι ο άνεμος: Βόρειο Δυτικός. Νότιο Δυτικός. Νότιο Ανατολικός. 16 / 30 Ο βορειοανατολικός άνεμος λέγεται: Πουνέντες. Γρέγος. Λεβάντες. 17 / 30 Τραμουντάνα είναι ο άνεμος: Ανατολικός. Δυτικός. Βόρειος. 18 / 30 Σορόκος είναι άνεμος: Δυτικός. Βόρειο Δυτικός. Νότιο Ανατολικός. 19 / 30 Μαΐστρος είναι ο άνεμος: Νότιο Δυτικός. Βόρειο Δυτικός. Νότιο Aνατoλικός. 20 / 30 Στα 5 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι: 1,25m - 2m. 1,25m - 2,5m. 2,5m - 4m. 21 / 30 Στα 6 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι: 2m - 4,5m. 1,25m - 2,5m. 2,5m - 4m. 22 / 30 Στην κλίμακα έντασης ανέμου 5 Μποφόρ η κατάσταση της θάλασσας είναι: Ταραγμένη. Πολύ Ταραγμένη. Κυματώδης. 23 / 30 Στην κλίμακα έντασης ανέμου 6 Μποφόρ η κατάσταση της θάλασσας είναι: Ταραγμένη. Πολύ Ταραγμένη. Κυματώδης. 24 / 30 Η πρωταρχική αιτία του ανέμου είναι: Η διαφορά θερμοκρασίας του ανέμου. Η διεύθυνση και η ένταση. Τα χαμηλά βαρομετρικά. 25 / 30 Πού δεν συνιστάται να αγκυροβολούμε: Σε αμμώδη βυθό. Σε βραχώδη βυθό. Σε λασπώδη βυθό. 26 / 30 Η πλωτή άγκυρα συνιστάται: Στα μεγάλα βάθη. Στα μικρά βάθη. Αν χάσουμε την κανονική. 27 / 30 Στα 5 μέτρα βάθος το έκταμα μήκος, του σκοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον: 25m. 40m. 15m. 28 / 30 Στα 12 μέτρα βάθος το έκταμα μήκος, του σκοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον: 36m. 24m. 46m. 29 / 30 Οι φάροι φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν: Για την αναγνώριση των λιμένων από τα πλοία. Για τη σήμανση των υφάλων, αβαθών κλπ. Για να προσανατολίζουν και να καθοδηγούν με ασφάλεια τους ναυτιλομένους κατά τη διάρκεια της νύχτας. 30 / 30 Στις εισόδους των λιμένων ο πράσινος φανός τοποθετείται: Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εισερχόμενο στο λιμένα πλοίο/σκάφος. Στο αριστερό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εισερχόμενο στο λιμένα. Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εξερχόμενο στο λιμένα πλοίο/σκάφος. Your score isThe average score is 90% 0% Επανεκκίνηση