Αρχική/Online Test Θεωρίας/Μοτοσυκλέτα – Κεφάλαιο 5 Μοτοσυκλέτα – Κεφάλαιο 5 ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ - Κεφάλαιο 5 1 / 20 Πώς πρέπει να στηρίζεται ο συνεπιβάτης του δίκυκλου: Από τη σχάρα ή το σχετικό εξάρτημα που υπάρχει πίσω του. Από τον οδηγό σφίγγοντας τα γόνατα του. Πατά καλά στα υποπόδια και κρατά χαλαρά αλλά σταθερά τον οδηγό από τη μέση ή από τη χειρολαβή του καθίσματος, αν υπάρχει. 2 / 20 Ενώ οδηγείτε το δίκυκλο σας ένας πεζός που διασχίζει το δρόμο μπροστά σας, σταματά απότομα στη μέση του δρόμου. Τι θα κάνετε: Θα φρενάρετε (τροχοπεδήσετε) όσο το δυνατόν πιο απότομα. Θα προσπαθήσετε να τον αποφύγετε είτε αλλάζοντας πορεία είτε φρενάροντας με ασφάλεια. Θα προσπαθήσετε να τον προσπεράσετε. 3 / 20 Μια φθαρμένη ή κομμένη εξάτμιση επηρεάζει αρνητικά την απόδοση του κινητήρα: Όχι, δεν την επηρεάζει. Ναι, την επηρεάζει αλλάζοντας απρόβλεπτα την ιπποδύναμη, αυξάνοντας το θόρυβο και μειώνοντας τη μακροβιότητα του κινητήρα. Ναι, την επηρεάζει θετικά. 4 / 20 Σε περίπτωση βλάβης του δικύκλου σας στο δρόμο, που δεν επισκευάζεται επί τόπου, τι θα κάνετε: Θα μεταφέρετε το δίκυκλο με ένα φορτηγό αυτοκίνητο. Θα μεταφέρετε το δίκυκλο με ένα επιβατικό αυτοκίνητο. Θα φροντίσετε για την ασφαλή φόρτωση και μεταφορά του δικύκλου σε συνεργείο. 5 / 20 Ο συνεπιβάτης στη μοτοσυκλέτα παίζει ρόλο στην οδήγηση της και γιατί: Όχι, γιατί δεν την οδηγεί. Ναι, γιατί επηρεάζει το κέντρο βάρους της. Ναι, γιατί το όχημα γίνεται βαρύτερο. 6 / 20 Οδηγώντας το δίκυκλο σας πλησιάζετε σε μία στροφή. Πώς συμπεριφέρεστε: Αναπτύσσετε ταχύτητα για να περάσετε γρήγορα τη στροφή. Αναπτύσσετε ταχύτητα, γέρνετε πλησιάζοντας στο έδαφος και περνάτε τη στροφή. Ελέγχετε το δρόμο, παίρνετε θέση και ρυθμίζετε την ταχύτητα σας και τη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. 7 / 20 Μια φθαρμένη ή κομμένη εξάτμιση μπορεί να προξενήσει βλάβη στον κινητήρα του δικύκλου: Επηρεάζει αρνητικά την απόδοση του κινητήρα ειδικά αν πρόκειται για δίχρονο. Δεν προξενεί βλάβη στον κινητήρα, αλλά τον απορρυθμίζει. Δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα. 8 / 20 Αν αντιθέτως ερχόμενο όχημα ανάβει τα μεγάλα του φώτα με αποτέλεσμα να μη βλέπετε τι κάνετε: Ανάβετε και εσείς τα μεγάλα φώτα της μοτοσυκλέτας σας. Κλείνετε το γκάζι, ανάβετε τη μεσαία σκάλα των φώτων σας και ακολουθείτε τις γραμμές της οριζόντιας σημάνσεως, κινούμενοι όσο δεξιότερα είναι δυνατόν. Κλείνετε το γκάζι, ανάβετε τη μεσαία σκάλα των φώτων σας και ακολουθείτε τις γραμμές της οριζόντιας σημάνσεως, κινούμενοι όσο δεξιότερα είναι δυνατόν. 9 / 20 Μια βασική μετατροπή στο δίκυκλο σας: Δεν επηρεάζει την ασφάλεια της κυκλοφορίας του δίκυκλου. Είναι επικίνδυνη εφόσον γίνεται χωρίς την τήρηση των προβλεπομένων προδιαγραφών του κατασκευαστή. Μπορείτε να την κάνετε μόνοι σας. 10 / 20 Σε ποιο σημείο γύρω από το επιβατικό αυτοκίνητο μπορεί μία μοτοσυκλέτα να μη γίνει αντιληπτή από τον οδηγό του αυτοκινήτου: Αριστερά μόνο. Όταν κινείται μέσα στις νεκρές γωνίες των καθρεπτών του αυτοκινήτου. Ακριβώς πίσω από το αυτοκίνητο. 11 / 20 Ποια είναι η σωστή θέση για το σώμα του συνεπιβάτη της μοτοσυκλέτας: Κοντά στο σώμα του οδηγού, ακολουθώντας τις κινήσεις του. Παραμένει πάντα κατακόρυφο. Ελαφρώς γυρμένο προς τα πίσω. 12 / 20 Για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, ποια από τις παρακάτω εργασίες πρέπει να γίνεται από συνεργείο που λειτουργεί νόμιμα: Καθάρισμα του φίλτρου βενζίνης. Λίπανση της αλυσίδας. Έλεγχος του συστήματος πεδήσεως, των αναρτήσεων και της λειτουργίας του κινητήρα. 13 / 20 Οδηγώντας την μοτοσυκλέτα σας πλησιάζετε σε οδόστρωμα ιδιαίτερα ολισθηρό.Τι πρέπει να κάνετε: Εάν δεν μπορείτε να αποφύγετε το σημείο επιβραδύνετε πριν το φθάσετε, και καθώς θα το διασχίζετε αποφύγετε επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις και μεταφέρετε το κε'ντρο βάρους χαμηλότερα πατώντας καλύτερα στα υποπόδια σας (μαρσπιέ). Προσπαθείτε να αποφύγετε αυτό το σημείο του δρόμου. Διατηρείτε σταθερή ταχύτητα και πορεία. 14 / 20 Οι μοτοσυκλέτες και τα μοτοποδήλατα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με: Δύο συστήματα τροχοπεδήσεως, που να επενεργούν και στους δύο τροχούς. Ένα σύστημα τροχοπεδήσεως που επενεργεί στους πίσω τροχούς. Ένα σύστημα τροχοπεδήσεως που επενεργεί στους μπροστινούς τροχούς. 15 / 20 Η τελευταία ενέργεια σας πριν κάνετε στροφή 180° στο δρόμο είναι: Να κοιτάξετε επάνω από τον ώμο σας για έναν τελευταίο έλεγχο. Να κάνετε σινιάλο ώστε οι άλλοι οδηγοί να επιβραδύνουν για σας. Να κάνετε με τα χέρια σας σήματα και συγχρόνως να ανάψετε τα φλας. Να επιλέξετε μια μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο απ' ό,τι συνήθως. 16 / 20 Η τελευταία σας ενέργεια λίγο πριν κινηθείτε με ασφάλεια από τη θέση σταθμεύσεως είναι: Να ειδοποιήσετε, εφόσον χρειάζεται να επιβραδύνουν οι άλλοι οδηγοί. Να μην κοιτάξετε γύρω, εφόσον υπάρχει σταθμευμένο αυτοκίνητο αμέσως μπροστά σας. Να κάνετε με τα χέρια σας σήματα και συγχρόνως να ανάψετε τα φλας. Να κοιτάξετε επάνω από τον ώμο σας για ένα τελευταίο έλεγχο. 17 / 20 Καθώς οδηγείτε διαπιστώνετε ότι οι ώμοι εμποδίζουν την ορατότητα που σας παρέχουν οι καθρέπτες σας. Για να το αντιμετωπίσετε πρέπει: Να εκτείνετε (επιμηκύνετε) τα μπράτσα των καθρεπτών. Να βάλετε μικρότερους καθρέπτες. Να χρησιμοποιήσετε τα φλας σας νωρίτερα από ό,τι συνήθως. Να μην χρησιμοποιείτε τους καθρέπτες. 18 / 20 Πρόκειται αμέσως τώρα να στρίψετε δεξιά. Ποια είναι η τελευταία ενέργεια σας πριν στρίψετε: Δείχνετε το σωστό σήμα. Ρίχνετε ένα γρήγορο βλέμμα πάνω από τον ώμο σας στα δεξιά σας. Επιλέγετε τη σωστή σχέση ταχυτήτων. Παίρνετε τη σωστή θέση για τη στροφή. 19 / 20 Τι εννοείτε με τη φράση «ρίχνω ένα γρήγορο βλέμμα», όταν οδηγείτε μότοσυκλέτα: Ένα γρήγορο βλέμμα δεξιά - αριστερά. Μια τελική, γρήγορη ματιά προς τα πίσω λίγο πριν αλλάξετε κατεύθυνση. Κοίταγμα στους καθρέπτες. Ένα βλέμμα στα απαραίτητα έγγραφα, που πρέπει να έχετε μαζί σας πριν ξεκινήσετε. 20 / 20 Βλέπετε προειδοποιητικές πινακίδες που δείχνουν απότομη στροφή εμπρός δεξιά. Τι πρέπει να κάνετε: Να συνεχίσετε με την ίδια ταχύτητα. Να επιβραδύνετε καθώς βρίσκεστε μέσα στη στροφή. Να επιβραδύνετε καθώς βγαίνετε από τη στροφή. Να επιβραδύνετε πριν τη στροφή. Your score isThe average score is 0% 0% Επανεκκίνηση