Αρχική/Online Test Θεωρίας/Ταχύπλοα – Κεφάλαιο 2 Ταχύπλοα – Κεφάλαιο 2 ΤΑΧΥΠΛΟΑ - Κεφάλαιο 2 1 / 30 Μια εξωλέμβια μηχανή πρέπει να περάσει από πρώτο έλεγχο (service): Μετά τις πρώτες 20 ώρες ή μετά από χρήση 5 μηνών. Μετά τις πρώτες 20 ώρες ή μετά από χρήση 6 μηνών. Μετά τις πρώτες 20 ώρες ή μετά από χρήση 3 μηνών. 2 / 30 Όταν πρόκειται για μηχανή που δεν χρησιμοποιείται έστω και για λίγο χρονικό διάστημα: Αφήνουμε τα καύσιμα όπως είναι στο καρμπυρατέρ του κινητήρα. Αποσυνδέουμε την παροχή καυσίμου και αφήνουμε τη μηχανή να δουλέψει στο ρελαντί, μέχρι εξάντλησης του καυσίμου. Δεν κάνουμε καμία ενέργεια. 3 / 30 Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει: Να φροντίζουμε η αναλογία του λαδιού βενζίνης να είναι η προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή. Να βάζουμε τόσο λάδι όσο χρειάζεται για να μην μπουκώνει ο κινητήρας. Να βάζουμε περισσότερο λάδι από το κανονικό για να δουλεύουν καλύτερα οι κύλινδρoι. 4 / 30 Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως; Ναι, για να έχω επάρκεια καυσίμου. Όχι, γιατί πρέπει να αφεθεί λίγος χώρος για την διαστολή της βενζίνης από τη θερμότητα. Όχι, για να μην γίνει υπερχείλιση στο καρμτrυρατέρ. 5 / 30 Το μπούκωμα της μηχανής (αργή κίνηση του σκάφους παρότι ο κινητήρας δουλεύει στο φουλ οφείλεται: Σε προπέλα που είναι μπερδεμένη σε φύκια ή σχοινιά κλπ. Σε υπερχείλιση του καρμπυρατέρ. Σε κακές καιρικές συνθήκες. 6 / 30 Η αυξομείωση των στροφών της μηχανής κατά την λειτουργία της (σκορτσάρισμα) παρουσιάζεται συνήθως: Όταν υπάρχει ελλιπής τροφοδοσία βενζίνης. Όταν υπάρχουν κακές καιρικές συνθήκες. Όταν υπάρχει σπασμένο πτερύγιο . 7 / 30 Όταν ο κινητήρας μπαίνει σε κίνηση οι στροφές του πρέπει να είναι: Στο μάξιμουμ. Ανεβάζουμε σταδιακά στροφές. Δεν δίνουμε καμία σημασία. 8 / 30 Πριν τον απόπλου βεβαιωνόμαστε: Ότι έχουμε την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου και επιπλέον καύσιμα. Ότι έχουμε καύσιμα μόνο για την απόσταση που πρόκειται να διανύσουμε. Ότι δεν έχουμε επιπλέον καύσιμα πάνω στο σκάφος για τον κίνδυνο πυρκαγιάς. 9 / 30 Κατά την διάρκεια του πλου: Χειρίζουμε πολύ αργά ώστε να αποφευχθεί η ενδεχόμενη σύγκρουση. Χειρίζουμε σύμφωνα με το ένστικτό μας. Είμαστε σε διαρκή ετοιμότητα. 10 / 30 Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη: Πατάμε όσο πιο κοντά στο μέσο του σκάφους, κρατιόμαστε από κάπου και μπαίνουμε. Πηδάμε μέσα στο σκάφος. Βάζουμε το ένα πόδι στο σκάφος και το άλλο στο μόλο. 11 / 30 Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο: Αγκυροβολούμε στο χώρο που μας εξυπηρετεί, προσέχοντας τα διερχόμενα πλοία. Δεν αγκυροβολούμε αλλά είμαστε σταθμευμένοι προσέχοντας για άλλα πλοία. Δεν αγκυροβολούμε και δεν παρεμποδίζουμε την κυκλοφορία άλλων σκαφών εντός διαύλου ή θαλασσίου διαδρόμου. 12 / 30 Όταν πρόκειται να αποπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει: Να αποπλεύσει με μικρή ταχύτητα. Να αποπλεύσει με τα κουπιά. Να αποπλεύσει αφού πρώτα διαπιστώσει ότι 100m εκατέρωθεν δεν υπάρχουν κολυμβητές. 13 / 30 Κατά την μεθόρμιση του σκάφους από μια ράμπα, γλίστρα, που βρίσκεται κοντά σε πλαζ: Θα απομακρυνθώ με μικρή ταχύτητα. Θα απομακρυνθώ μόνο με τα κουπιά. 50m εκατέρωθεν να μην υπάρχει κολυμβητής. 14 / 30 Όταν πλέουμε με το σκάφος μας εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα: Η πορεία μας είναι στο μέσον και αν υπάρχει κίνδυνος πάμε δεξιά. Η πορεία μας είναι στην αριστερή πλευρά. Κρατάμε πορεία στην δεξιά πλευρά. 15 / 30 Όταν οδηγού με το σκάφος μας πίσω από σκάφη που έλκουν Σκιέρ: Διατηρούμε απόσταση ασφαλείας τόσο από τους σκιέρ όσο και από τα σκάφη που προπορεύονται. Πλέουμε πίσω από τους σκιέρ και πάνω στα απόνερά τους. Πλέουμε δίπλα στον σκιέρ. 16 / 30 Κατά τον κατάπλου σε θέση ελλιμενισμού: Πλέουμε ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. Χειρίζουμε κατάλληλα. Είμαστε έτοιμοι να χειριστούμε κατάλληλα πλέοντας ήρεμα και με μεγάλη προσοχή. 17 / 30 Αν κατά την διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά-σιγά ή ξαφνικά να επιδεινώνεται εκτός άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει: Να ζητήσει από τους επιβαίνοντες να φορέσουν τα ατομικά τους σωσίβια. Τρέχει με μεγάλη ταχύτητα για να προλάβει τον καιρό. Αδιαφορεί εφόσον έχει αβύθιστο σκάφος. 18 / 30 Αν κατά την διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά-σιγά να επιδεινώνεται εκτός άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει: Να κάνει αλλαγή πορείας με τελικό σκοπό την όσο το δυνατό συντομότερη επιστροφή στο λιμένα ή άλλο ασφαλή όρμο. Να πλέει σιγά-σιγά για να μην κοπανάει το σκάφος. Να πλέει με μεγάλη ταχύτητα αδιαφορώντας για τις καιρικές συνθήκες. 19 / 30 Αν κατά την διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά-σιγά να επιδεινώνεται εκτός άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει: Αυξάνει στο μέγιστο την ταχύτητα του σκάφους για να επιστρέψει το ταχύτερο στον λιμένα. Συνεχίζει το ταξίδι του. Εφόσον απαιτείται, ελαττώνει ταχύτητα έτσι ώστε το σκάφος να πλέει ασφαλώς και να μην μπαίνουν νερά σε αυτό. 20 / 30 Εφόσον στο σκάφος έχετε VHF ή ραδιοτηλέφωνο και έχετε επέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου: Αναφέρετε αμέσως στην πλησιέστερη λιμενική αρχή ή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 16) τη ζημιά του σκάφους και τι προτίθεστε να κάνετε. Αναφέρετε αμέσως στην πλησιέστερη λιμενική αρχή ή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 16) την κατάσταση του σκάφους, το είδος του κινδύνου, τη θέση σας και τις προθέσεις σας. Αναφέρετε αμέσως στην πλησιέστερη λιμενική αρχή ή στο ΕΛΛΑΣ ΡΑΔΙΟ (στο κανάλι 16) την ζημιά του σκάφους, το είδος του κινδύνου, τη θέση σας και την πρόθεση έχετε. 21 / 30 Προσωρινή στέρηση διπλώματος από παράβαση είναι: Από 15 μέρες έως 3 μήνες. Από 1 μήνα έως 12 μήνες. Οριστική αφαίρεση διπλώματος. 22 / 30 Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν: Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση ή ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που δεν γνωρίζουν κολύμβηση αλλά φορούν ατομικά σωσίβια. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ποτών εφόσον είναι προσδεμένοι στις θέσεις τους. 23 / 30 Οι ιδιοκτήτες ταχυπλόων σκαφών οφείλουν: Να επιτρέπουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που δεν έχουν άδεια χειριστή αλλά επιβαίνουν και οι ίδιοι στο σκάφος. Να απαγορεύουν την χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άτομα που δεν έχουν άδεια ικανότητας χειριστή ή άτομα που έχουν μεν άδεια αλλά βρίσκονται υπό τη επήρεια οινοπνευματωδών ποτών. Να απαγορεύουν τη χρησιμοποίηση των σκαφών τους από άλλους. 24 / 30 Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν: Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπομένου μόνο και αν επικρατούν καλές καιρικές συνθήκες. Να επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπομένου μόνο και αν τα σωστικά μέσα επαρκούν για όλους τους επιβαίνοντες. Να απαγορεύουν την επιβίβαση ατόμων που ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος του επιτρεπομένου. 25 / 30 Οι ιδιοκτήτες χειριστές ταχυπλόων σκαφών οφείλουν: Να έχουν πρόσφορα και για άμεση χρήση όλα τα εφόδια και να μην έχει περάσει η ημερομηνία λήξης τους. Να έχουν τα εφόδια ασχέτως αν έχουν λήξει. Να έχουν τα εφόδια σπίτι τους. 26 / 30 Οι ιδιοκτήτες ταχυπλόων σκαφών οφείλουν: Να φροντίζουν για την επιθεώρηση των σκαφών τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Να φροντίζουν μόνο για την εσωτερική εμφάνιση των σκαφών τους. Να φροντίζουν τα σκάφη τους μόνο όταν αυτοί νομίζουν ότι επιβάλλεται. 27 / 30 H γνώση του δελτίου καιρού κρίνεται απαραίτητη για να: Ματαιώνουμε το ταξίδι όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Δείχνουμε στους επιβαίνοντες ότι γνωρίζουμε από καιρούς. Αγκυροβολούμε και να καθορίζουμε το έκταμα. 28 / 30 Η κυκλοφορία ταχυπλόων σκαφών με εξαίρεση τα θαλάσσια μοτοποδήλατα και HOVER CRAFT απαγορεύεται: Σε απόσταση μικρότερη των 200m από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ 300m από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των 500m από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από 5 κόμβους. Σε απόσταση 100m από τις ακτές. Σε απόσταση μικρότερη των 100m από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα οποία φτάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές εγκαταστάσεις, σε απόσταση μικρότερη των 200m από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι στις θαλάσσιες περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε κάθε περίπτωση με ταχύτητα μεγαλύτερη των 5 κόμβων σε απόσταση μικρότερη των 200m από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι. 29 / 30 Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχυπλόου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει: Να παραμείνει στον τόπο του ατυχήματος, να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια στους παθόντες και να αναφέρει το ατύχημα στην πλησιέστερη λιμενική αρχή. Να παραμείνει μόνο στον τόπο του ατυχήματος. Να αναφέρει το συμβάν στη λιμενική αρχή. 30 / 30 Η κυκλοφορία θαλασσίων μοτοποδηλάτων και των HOVER CRAFΓ απαγορεύεται: Σε απόσταση μικρότερη των 200m από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα οποία φτάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές εγκαταστάσεις, σε απόσταση μικρότερη των 300m από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι στις θαλάσσιες περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και με ταχύτητα μεγαλύτερη των 5 κόμβων σε απόσταση μικρότερη των 500m από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι. Σε απόσταση 200m από τις ακτές. Σε απόσταση μικρότερη των 100m από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων σε οργανωμένες πλαζ 200m από το σύνηθες σημείο που φτάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι σε ελεύθερες πλαζ που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες και σε απόσταση μικρότερη των 200m από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι και με ταχύτητα μεγαλύτερη από 5 κόμβους. Your score isThe average score is 95% 0% Επανεκκίνηση